Usuwanie azbestu na terenie Gminy Oborniki Śląskie - podsumowanie realizacji zadania na rok 2025.
Zakończono prace polegające na zbieraniu, transporcie oraz unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest. Szkodliwe materiały były z posesji, które zostały zgłoszone w 2025 roku do udziału w konkursie ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Zgodnie z założeniami regulaminu, Gmina Oborniki Śląskie otrzymała 50 % dofinansowania do powyższych prac przy ograniczeniu, że maksymalny koszt usunięcia 1 tony odpadu nie może przekroczyć 700 zł.
W ostatecznym rozrachunku wykonawca zadania usunął:
- łącznie 16,33 ton materiałów budowlanych zawierających azbest
- z terenu 12 posesji.
Dofinansowanie nie obejmowało zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego.
Przypominamy - do 31 grudnia 2032 roku pozbywamy się wyrobów zawierających azbest w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi.
Działać należy już teraz - podejmujemy wszelkie dostępne kroki, aby w sposób efektywny realizować cele określone w Programie Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032, tj. usuwać i unieszkodliwić wyroby zawierające azbest, zminimalizować negatywne skutki zdrowotne spowodowane jego obecnością i zlikwidować szkodliwe oddziaływanie azbestu na środowisko.
Dlatego też, w przypadku dalszych naborów zachęcamy Państwa do udziału w Programie.